Twitter interesse en lifestyle targeting

Twitter is in Nederland één van de meest interessante platforms om op te adverteren. Omdat adverteren op Twitter in Nederland nog relatief nieuw is, hebben merken die nu adverteren op Twitter een first-mover advantage. Bovendien hebben zij het voordeel dat er nog nauwelijks concurrentie aanwezig is op Twitter. Hierdoor krijgt de commerciële boodschap veel meer aandacht en is de share of voice vele malen goedkoper dan via andere platforms.

Conversed heeft een ruime ervaring opgebouwd door het draaien van internationale Twittercampagnes en past de best practices met veel succes toe op de Nederlandse markt. Conversed zet een breed scala aan interesse- en lifestyle targetingstrategieën in om de doelgroep van onze klanten te bereiken en via advertising op Twitter te converteren.

Conversed gebruikt hierbij een aantal verschillende vormen van interesse targetingstrategieën op Twitter. De eerste vorm is het targeten van een van de 350 verschillende interessecategorieën die Twitter aan adverteerders biedt. Deze categorieën lopen uiteen van mensen die geïnteresseerd zijn in de aanschaf van een nieuwe auto tot mensen die op het punt staan om hun zomervakantie te boeken. De tweede targetingstrategie is een stuk specifieker. Door de opbouw van data kunnen wij de best converterende doelgroep kopiëren en deze demografische doelgroep automatisch opschalen. Hierdoor kan Conversed de campagne verder optimaliseren naar de doelgroep die het beste converteert.

Naast diepe interesse- en lifestyletargeting past Conversed ook keyword- en zoektermtargeting toe om de prospect op Twitter tot een aankoop te verleiden op het exacte moment waarop deze geïnteresseerd is in het product of de dienst die wij onder de aandacht willen brengen. Op deze manier stellen wij onze klanten in staat om prospects te targeten voordat zij door de concurrentie kunnen worden getarget.

Door de unieke combinatie van tools die Conversed inzet om alle social media campagnes te optimaliseren, kunnen wij op Twitter diep optimaliseren op conversie. Door inzet van de juiste interesse targeting- en optimalisatiestrategie converteren wij de doelgroep van onze klanten naar sales, leads of installs. Conversed bouwt een optimalisatiealgoritme per campagnedoelstelling voor de inzet op Twitter om het maximale bereik onder de doelgroep, de laagste kosten per conversie of het beste rendement te kunnen behalen.

Twitter Tailored Audiences

Facebook en Twitter hebben de afgelopen tijd beiden veel tools gelanceerd waarmee wij de Social CRM van onze klanten verder hebben kunnen professionaliseren. Met Twitter Tailored Audiences kunnen wij verkeer van onze klanten retargeten op Twitter. Veel belangrijker is nog dat wij bestaande klanten van onze klanten kunnen herkennen. Dit doen wij middels het matchen van e-mailadressen, Twitter ID’s of andere CRM-data.

Door het identificeren en bereiken van bestaande klanten, kunnen wij zorgen dat wij altijd exact de juiste boodschap afleveren en kunnen wij bestaande klanten cross en upsellen op Twitter. Hiernaast stelen Tailored Audiences ons in staat om analyses te draaien op de bestaande klanten base aan de hand van Twitter data.



Meer weten over hoe wij Twitter inzetten om sales- en marketingdoelstellingen te realiseren voor adverteerders?


WAAROM KIEZEN VOOR CONVERSED


Data driven design

Social Performance Advertising Design is een cyclisch proces. Ons design team wordt continu gevoed met conversie data vanuit de campagne. De creatie van onze campagnes wordt doorlopend verbeterd en aangepast aan de hand van deze data, om zo tot het meest effectieve design te komen.

Social advertising freaks

Wij zijn nerds en wij zijn freaks. Wij zijn bezeten van Social Advertising en doen iedere dag niets anders niets anders dan Social Advertising. Waarom? Omdat dit het mooiste  vak is ter wereld, omdat niets zo dynamisch & effectief is als Social Advertising, and that is why we love it.

We zijn entrepreneurs

Wij zijn ondernemers. Wij zijn een relatief klein bureau en wij weten hoe belangrijk het is om te zorgen dat elke euro rendeert die wij zelf uitgeven, maar vooral elke Euro die wij voor onze klanten uitgeven. Wij beheren de budgetten van onze klanten al ware het ons eigen geld.