Facebook targeting & optimalisatie

Met 8 miljoen Facebookgebruikers in Nederland is Facebook voor Nederlandse adverteerders een onmisbaar onderdeel van de marketingmix geworden. Het probleem voor veel adverteerders is alleen dat Facebook advertising afwijkt van de traditionele vormen van adverteren.
De advertentieformaten zijn compleet anders dan in de traditionele display en binnen deze formaten bestaat de mogelijkheid om een commerciële boodschap aan de doelgroep te vertellen via een ‘voice of friend’. Door de eindeloze demografische, lifestyle en keyword targetingmogelijkheden is waste niet aan de orde. Bovendien bereikt de adverteerder alleen de doelgroep die de adverteerder wil bereiken.

Conversed zet de diepe targeting opties die Facebook, Twitter en LinkedIn bieden in, om op het juiste moment de juiste persoon in de juiste context te benaderen en te converteren. Voorbeelden van demografische variabelen waarop Conversed target, zijn onder andere: leeftijd, geslacht, woonplaats, werk, gezinssituatie, geaardheid, relatiestatus, vrienden, werk en opleidingsniveau.

Naast diepe demografische targeting zet Conversed ook de diepe targeting mogelijkheden op het gebied van interesse, lifestyle en keyword in, om exact de juiste doelgroep op het juiste moment te benaderen met de boodschap van onze klanten en om deze bloot te stellen aan het merk.

Met de enorme hoeveelheid demografische, interesse en keyword data die beschikbaar is voor adverteerders op Facebook, is het onmogelijk om handmatig het maximale rendement uit de campagne te halen. Conversed werkt met een unieke combinatie van optimalisatietools, die ons in staat stellen om voor onze klanten per targeting segment een optimalisatiealgoritme samen te stellen. Dit algoritme is ontworpen om tegen de laagst mogelijke kosten of maximaal realiseerbare Return On Investment het maximaal aantal leads, sales of bereik te realiseren voor de juiste doelgroep.

Retargeting op Facebook

Conversed zet de FBX of Facebook Exchange in om op Facebook de prospects van onze klanten te retargeten en te converteren in leads en sales. De Facebook Exchange is het Sell Side Platform van Facebook. Door het inzetten van de FBX zijn wij in staat om voor onze klanten hun first & third party data in te zetten op Facebook om zo te zorgen voor sales, upsells & renewal sales ten behoeve van een zo gunstig mogelijk rendement.

Conversed is de social divisie van Pervorm. Pervorm was een van de eerste bureaus die zich het specialisme van Real Time Bidding eigen maakte. Hierdoor heeft Conversed in Nederland een unieke positie als het aankomt op de Facebook Exchange en Real Time Bidding.

In samenwerking met Pervorm verzorgt Conversed de volledige social customer journey van onze klanten op Facebook. Door het afstemmen van de prospecting en retargeting op Facebook weten we voor onze klanten maximaal rendement te realiseren uit de budgetten die onze klanten inzetten op Facebook.

Facebook Custom audience & lookalike audiences

Conversed is in staat om door middel van custom audiences de huidige klanten te identificeren van de merken en adverteerders waarmee wij samenwerken. Wij identificeren niet alleen de huidige klanten, maar kunnen deze klanten ook per segment een volledig op de klant afgestemde propositie aanbieden.

Door de inzet van Conversed optimalisatietools, kunnen wij per klantsegment een aparte propositie aanmaken. In een typische optimalisatiestrategie is één segment gericht op het realiseren van renewal sales, een ander segment op het upsellen van een huidige klant naar een extra dienst of product en een derde segment kan het verhogen van de merktrouw tot doel hebben.

Naast het gebruik van custom audiences is Conversed ook in staat om geautomatiseerd een demografische-, lifestyle- en interessekloon te maken van uw huidige klantenbase. Door het gebruik van lookalike audiences maakt Conversed als het ware een kopie van uw huidige klantenbase. Deze kopie kan vervolgens door middel van advertising tegen een gunstig tarief geconverteerd worden tot klant.



Wil je meer weten over hoe wij sales & leads realiseren en bereik genereren op Facebook?


WAAROM KIEZEN VOOR CONVERSED


Data driven design

Social Performance Advertising Design is een cyclisch proces. Ons design team wordt continu gevoed met conversie data vanuit de campagne. De creatie van onze campagnes wordt doorlopend verbeterd en aangepast aan de hand van deze data, om zo tot het meest effectieve design te komen.

Social advertising freaks

Wij zijn nerds en wij zijn freaks. Wij zijn bezeten van Social Advertising en doen iedere dag niets anders niets anders dan Social Advertising. Waarom? Omdat dit het mooiste  vak is ter wereld, omdat niets zo dynamisch & effectief is als Social Advertising, and that is why we love it.

We zijn entrepreneurs

Wij zijn ondernemers. Wij zijn een relatief klein bureau en wij weten hoe belangrijk het is om te zorgen dat elke euro rendeert die wij zelf uitgeven, maar vooral elke Euro die wij voor onze klanten uitgeven. Wij beheren de budgetten van onze klanten al ware het ons eigen geld.